Kategorie
Jak zostać influencerem - influencer marketing Marketing w internecie Media społecznościowe - social media marketing

Jak zarabiać na Facebooku. Zarabiaj, publikując na Facebooku!

Jak zarabiać na Facebooku? Można to robić na kilka sposobów. W dzisiejszy wpisie zajmiemy się tym… najprostszym. Jesteś internetowym twórcą? Możesz zarabiać na swojej… stronie na Facebooku. Nowe źródło dochodu czy jedna wielka ściema? Przeczytaj i sprawdź sam.

Jak zarabiać na Facebooku

Pamiętaj – Facebook chce więcej! Portal Marka Zuckerberga próbuje zachęcić (okej: przymusić) Cię do pozostania na nim dłużej. Walkę z wyprowadzaniem ruchu na zewnątrz Facebook zaczął już wiele miesięcy temu. Wtedy, gdy jego autorski menedżer video przeszedł gruntowną metamorfozę, a linki do filmów na YouTube zaczął „zaciągać” w mało atrakcyjnej formie wąskiego paska.

Co więcej, Facebook zainwestował sporo czasu i pieniędzy we własne narzędzie do administracji stronami, zwane Creator Studio. Nie dziwota, że teraz robi wszystko, by zobaczyć zyski.

Zobacz też: Ilu obserwujących musisz mieć, żeby odnieść sukces?

Zmiany wchodzą powoli, ale systematycznie. Jakiś czas temu z FB zniknęła funkcja planowania postów z poziomu strony. Można było to obejść. Wystarczyło zapisać post w wersjach roboczych i dopiero stamtąd planować publikację. Niestety Facebook poszedł krok dalej. Widzę to po najnowszej aktualizacji na stronach części z moich klientów. Niektóre z nich dopuszczają już publikację (nie planowanie, a publikowanie w czasie rzeczywistym) TYLKO z poziomu Creator Studio. Przy okazji pojawiła się tam ciekawa opcja – ZARABIANIE NA SWOJEJ STRONIE, czyli monetyzacja.

Zobacz też: Jak stworzyć własną stronę na Facebooku. Instrukcja KROK PO KROKU dla absolutnie początkujących

Jak włączyć monetyzację na Facebooku?

Zrobisz to w Creator Studio. Żeby zarabiać na Facebooku, Twoja strona musi spełniać 4 warunki:

1. Mieć co najmniej 1000 obserwujących

2. W ciągu ostatnich 60 dni zebrać 15 tys. aktywności dotyczących posta

3. W ciągu ostatnich 60 dni wygenerować 180 tys. minut wyświetleń wszystkich Twoich filmów

4. W ciągu ostatnich 60 dni zebrać 30 tys. 1-minutowych wyświetleń Twoich filmów trwających minimum 3 minuty.

Chcesz więcej porad dotyczących Twoich ulubionych social mediów? A dodatkowo kod dostępu do całego skarbca pełnego prezentów do pobrania, jakie wykorzystasz na Instagramie, Facebooku albo stronie internetowej? Zapisz się na newsletter Migato Media.

Zarabianie na Facebooku – nagrywaj filmy

Jak widać, Facebook wziął sobie do serca żartobliwe powiedzenie marketingowców, że każdy nowy rok jest rokiem video.

To fakt – filmy zbierają największy zasięg i aktywność w internecie. Zyskuje na tym YouTube i TikTok. Instagram próbuje podgonić konkurencję, faworyzując relacje (Instastory) kosztem zdjęć w feedzie, które widzi coraz mniej osób. Ukłonem w stronę video było też wydłużenie filmów na IG TV.

Co na to Facebook? Tonący brzytwy się chwyta. Od dłuższego czasu rozpaczliwie próbuje zachęcić do pozostania na nim dłużej i wgrywania na niego wartościowych filmów. Monetyzacja to nic innego, jak przynęta dla cyfrowych twórców.

Czy FB powtórzy sukces YouTube’a? Wątpię. Ale na pewno będzie próbował. Co Ty myślisz o monetyzacji na Facebooku? Będziesz z niej korzystał? Podziel się swoim zdaniem w komentarzu.

Masz pytanie dotyczące marketingu online? Zostaw je w komentarzu lub napisz do mnie. Posłuchaj podcastu Migato na Spotify, jeśli chcesz wiedzieć, jak zostać influencerem, zoptymalizować swoją stronę i zyskać nowych followersów. Znajdź mnie też na TikToku, Instagramie i YouTubie. Przy okazji koniecznie zajrzyj do Sklepu Migato i zacznij wymiatać w internecie.

Pamiętaj! Jeśli zapiszesz się do newslettera MiGato, będziesz dostawał paczki profesjonalnych grafik, które wykorzystasz na swoich profilach w mediach społecznościowych, blogach i stronach. I nie zapłacisz za to ani złotówki. Brzmi jak fajny prezent, prawda?

Zapisz się na newsletter Migato Media. Darmowe grafiki do pobrania, porady SEO i jak zostać influencerem. Porady eksperta od mediów społecznościowych i marketingu online MigatoMedia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *