Jak stworzyć dobry tytuł pod SEO? Poznaj 5 sposobów na przyciągnięcie uwagi internautów. Ten wpis to kolejna porada z serii: Jak pisać teksty SEO w ramach akcji #SEOśroda.
Zobacz też: Jak napisać dobry tekst pod SEO
Jak stworzyć dobry tytuł pod SEO
Dobry tytuł to haczyk, na który łowisz Czytelników. Niektóre źródła podają, że aż 8 na 10 internautów przegląda jedynie nagłówki! Jak wymyślić tytuł, który przyciągnie uwagę internautów i skłoni ich do kliknięcia w Twój tekst?
1. Jak pisać tytuły pod SEO
Ze względu na SEO sprawa jest prosta. Zadbaj o to, by Twój tytuł nie miał więcej niż 60 znaków. Pamiętaj też, żeby umieścić w nim właściwe frazy kluczowe.
Przeczytaj też: „Jak dobierać słowa kluczowe”
A co, jeśli nie wiesz, które frazy kluczowe wybrać? Gdzie znaleźć gotowe tytuły skonstruowane pod SEO?
Skorzystaj z podpowiedzi Google’a!
Prowadzisz bloga kulinarnego? Masz pomysł na tekst o słodkich przekąskach i szukasz chwytliwego tytułu? Nic prostszego. Wpisz w Google na przykład: „domowe słodycze” i rzuć okiem na listę podpowiedzi, która rozwinie się pod tą frazą. Voila! Możesz teraz do woli przebierać spośród tytułów, których już teraz ludzie często szukają w sieci.
2. SEO a tytuł wpisu. Co będę z tego miał?
Jak napisać dobry tytuł? Obiecaj konkretne korzyści – ale, uwaga! Nie zdradzaj na starcie gotowych rozwiązań! Po co klikać w tekst, jeśli wszystko „sprzedajesz” w tytule?
Wejdź w buty swoich Czytelników. Poznaj ich problemy i podsuń gotowe rozwiązanie. Zidentyfikuj ich potrzeby i aspiracje, i podpowiedz, co zrobić, żeby osiągnąć to, czego pragną.
Pamiętaj tylko, że obietnicę złożoną w tytule… trzeba spełnić. Unikaj chamskich clickbaitów, czyli składania obietnic bez pokrycia. Dlaczego? Przypomnij sobie moment, gdy kliknąłeś w newsa: „Wyciekły prywatne zdjęcia znanej piosenkarki” …I okazało się, że „znaną piosenkarką” jest pani, która 10 lat temu zaśpiewała na Festiwalu Serów w Pszczynie Dolnej. Zazwyczaj nie wracamy na strony, które nabierają nas w podobny sposób.
Przykłady skutecznych tytułów:
- Najlepszy sposób na powracające bóle pleców
- Jak zaoszczędzić na OC
- Jak dostać awans w pracy
- Jak zrobić idealną kreskę na oku
- Jak zarabiać w internecie
- Co zrobić, żeby dostać podwyżkę
- To musisz wiedzieć, jeśli planujesz wyjazd do Azji
Wolisz słuchać niż czytać? Posłuchaj odcinka podcastu Migatomedia na Spotify: „Proste triki SEO dla każdego. Ile kosztuje SEO… i dlaczego aż tyle”. Kliknij >>TUTAJ<<.
3. Nie uwierzysz!
Buduj napięcie! Odwołaj się do ciekawości świata swoich Czytelników.
Przykłady skutecznych tytułów:
- Zaskakujące sposoby na pozbycie się siwych włosów
- Nie zgadniesz, gdzie znany polityk wyjeżdża na wakacje
- Sensacyjne doniesienia ze świata nauki
- 7 mitów o cukrze
- 3 rzeczy, których nie wiesz o kobietach
- Nie uwierzysz, co odpowiedział. Znany muzyk szokuje w wywiadzie
Przeczytaj też: „Jak zwiększyć ruch na stronie i w sklepie online”
Chcesz więcej SEO-porad? Zapisz się na newsletter Migato Media, żeby nic Cię nie ominęło. Dodatkowo dostaniesz kod dostępu do mnóstwa profesjonalnych, darmowych grafik na Twoje media społecznościowe, stronę czy do sklepu online.
4. Dobry tytuł – magia liczb
Sposób na chwytliwy tytuł? Stwórz listę! Zaserwuj Czytelnikom soczysty konkret.
Przykłady skutecznych tytułów:
- 3 sposoby na plamy po winie
- 5 trików urodowych, które odmienią Twoje życie
- Top 10 sposobów na powracające mole
5. Tak, do Ciebie mówię!
Zwróć się do swojego Czytelnika. Wywołaj go do tablicy i spraw, żeby poczuł, że mówisz właśnie do niego.
Przykłady skutecznych tytułów:
- Pijesz taką herbatę? Zobacz, co Ci grozi
- Jesteś blondynem? Uważaj na tę chorobę
- Malujesz usta? Pamiętaj o jednej rzeczy
Masz pytanie dotyczące marketingu online? Zostaw je w komentarzu lub napisz do mnie. Posłuchaj podcastu Migato na Spotify, jeśli chcesz wiedzieć, jak zostać influencerem, zoptymalizować swoją stronę i zyskać nowych followersów. Znajdź mnie też na TikToku, Instagramie i YouTubie. Przy okazji koniecznie zajrzyj do Sklepu Migato i zacznij wymiatać w internecie.
Pamiętaj! Jeśli zapiszesz się do newslettera MiGato, będziesz dostawał paczki profesjonalnych grafik, które wykorzystasz na swoich profilach w mediach społecznościowych, blogach i stronach. I nie zapłacisz za to ani złotówki. Brzmi jak fajny prezent, prawda?