Kategorie
Copywriting Jak zrobić własną stronę internetową Marketing w internecie SEO - optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych

Jak napisać dobry tekst pod SEO

Jak napisać dobry tekst pod SEO? Witaj w kolejną #SEOśrodę. To cykl wpisów, dzięki którym dowiesz się, jak samodzielnie zoptymalizować swoją stronę pod SEO.

Prowadzisz bloga, ale nikt nie czyta Twoich tekstów? Piszesz artykuły eksperckie, którymi chcesz przyciągnąć klientów do swojego sklepu, ale ruch na Twojej stronie jest bliski zeru? Czytaj dalej i zobacz, jak napisać tekst pod SEO.

Jak napisać dobry tekst pod SEO

Wbrew pozorom to nie fizyka kwantowa – przestrzeganie kilku prostych zasad sprawi, że Twoja strona nie będzie świecić pustkami, a przyciągnie uwagę internautów. Wielu z Was „tekst SEO” kojarzy się z ciężkostrawnym bełkotem wyplutych przez SEO-generator słów kluczowych. Nieodmienionych, sklejonych bez ładu i składu i mających tylko jeden cel – przyciągnąć crawlery Google’a.

Na szczęście te czasy minęły bezpowrotnie. Tak – słowa kluczowe dalej są ważne. Ale niemal równie istotna jest oryginalność tekstu. Unikalne treści to aktuanie najlepsza przynęta dla Google’a.

Przeczytaj też: „Jak zwiększyć ruch na stronie i w sklepie online”

SEO copywriting – zrób to sam!

Za każdym razem, kiedy robię Klientom audyt SEO, zauważam na ich stronach te same błędy. Ogromna część z nich dotyczy tekstów. Nie każdy lekkie pióro wyssał z mlekiem matki – jasna sprawa. Gorzej, jeśli płacisz za profesjonalny SEO copywriting, a w zamian dostajesz tekst, który przy SEO nawet nie stał.

Przeczytaj też: „Zrób to, żeby inni znaleźli Cię w Google”

Dlatego postanowiłam stworzyć dla Ciebie poradnik, jak robić to dobrze. Dzisiejszy artykuł to pierwsza porada z serii: Jak pisać dobre teksty pod SEO.

W każdym z nich omówimy jedną rzecz, na którą powinniście zwracać uwagę, tworząc teksty pod kątem SEO. Gotowy? No to jedziemy!

SEO – ile słów kluczowych na stronę

Jak już wiesz, minęły czasy, kiedy pisanie dobrych tekstów pod SEO polegało na upchaniu w nie nieskończonej liczby słów kluczowych. Czasy minęły, ale część copywriterów wciąż wypluwa z siebie na zamówienie bezsensowną SEO-papkę. Ty nie musisz popełniać tego błędu. Wystarczy, że będziesz pamiętał o jednej prostej zasadzie.

Zagęszczenie słów kluczowych w tekście powinno wynieść ok. 3 słowa kluczowe na każde 1000 znaków.

Przeczytaj też: „Jak dobierać słowa kluczowe”

Przykład: piszesz tekst o tym, jak spłukać się w wakacje. Przyjmijmy, że frazą kluczową będzie dla: „Jak tanio podróżować po Europie”. W tekście liczącym 1000 znaków powinieneś użyć jej… Tak, zagadza się! 3 razy. I teraz uważaj:

Im coś wyżej na stronie, tym ważniejsze jest dla Google!

Gdzie powinieneś umieścić słowa kluczowe? Im wyżej, tym lepiej. Frazę, na jaką chcesz optymalizować stronę, umieść w tytule i kolejnym nagłówku. Wtedy zadziała skutecznie i przyciągnie na Twoją stronę nowych Czytelników.

Wolisz słuchać niż czytać? Posłuchaj odcinka podcastu Migatomedia na Spotify: „Proste triki SEO dla każdego. Ile kosztuje SEO… i dlaczego aż tyle”. Kliknij >>TUTAJ<<.

Gdzie jeszcze powinny znaleźć się frazy kluczowe, na które optymalizujesz stronę? O tym napiszę już wkrótce. Nie przegap kolejnych porad dotyczących SEO i zapisz się na >>newsletter MiGato<< Zgarniesz darmowe materiały i solidną dawkę wiedzy zupełnie za darmo.

Masz pytanie dotyczące marketingu online? Zostaw je w komentarzu lub napisz do mnie. Posłuchaj podcastu Migato na Spotify, jeśli chcesz wiedzieć, jak zostać influencerem, zoptymalizować swoją stronę i zyskać nowych followersów. Znajdź mnie też na TikToku, Instagramie i YouTubie. Przy okazji koniecznie zajrzyj do Sklepu Migato i zacznij wymiatać w internecie.

Zapisz się na newsletter Migato Media. Darmowe grafiki do pobrania, porady SEO i jak zostać influencerem. Porady eksperta od mediów społecznościowych i marketingu online MigatoMedia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *